Team

Wij zijn Kirsten Illingworth, Isabel Kramp en Marjolein de Roon: drie vriendinnen die samen hebben gestudeerd in Leiden. Na een aantal jaar werkzaam te zijn geweest in het onderzoeksveld van de Pedagogische Wetenschappen en daarna in het vak van remedial teaching, hebben we 4 jaar geleden besloten om onze eigen praktijk te beginnen.

Kirsten Illingworth MSc. (Pedagogische Wetenschappen)

Door de voldoening die ik krijg als kinderen inzien dat zij stof, die eerst te moeilijk leek, toch door hen kan worden begrepen, besef ik steeds weer dat mijn hart in dit werkveld ligt. Bij elke leerling creëer ik een veilige omgeving, waarin zij zich durven te ontwikkelen. Dit is naar mijn mening de stabiele basis die leerlingen nodig hebben om verder te komen. Ik heb na mijn studie aan de Universiteit verschillende verdiepingscursussen gedaan om mij verder te specialiseren in het begeleiden van leerlingen in het basisonderwijs. Daarnaast heb ik ervaring in het behandelen van dyscalculie. Momenteel verzorg ik, naast de individuele begeleiding bij ons op de praktijk, de remedial teaching op twee scholen in Voorschoten en geef ik de werkgeheugentraining Jungle Memory.

kirsten@d-dact.nl

Belangrijk: Veilige omgeving, vertrouwen en kennis
Motto: een veilige leeromgeving is de basis voor de verdere ontwikkeling

Lid Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial Teachers

Isabel Kramp MSc. (Pedagogische Wetenschappen)

Na het behalen van mijn master in Pedagogische Wetenschappen ben ik aan de slag gegaan als onderwijsmedewerkster op de Universiteit Leiden. Al snel miste ik het werkzaam zijn in de praktijk en het directe contact met kinderen. Juist het intensief begeleiden van kinderen in een één op één situatie spreekt mij erg aan. Om mij meer te verdiepen ben ik nog een studie gaan volgen waar zowel dyslexie, dyscalculie als het begeleiden bij leerproblemen aan bod zijn gekomen. Het zorgen voor een veilige plek, waar kinderen met vertrouwen aan het werk kunnen gaan is iets waar ik naar streef. Ik zie het als een uitdaging om het beste in elk kind naar boven te halen. Momenteel verzorg ik, naast de individuele begeleiding bij ons op de praktijk, de remedial teaching op een school in Leiden en geef ik de cursus 'Snel leren = leuk leren' aan middelbare scholieren.

isabel@d-dact.nl

Belangrijk: rust, regelmaat en vertrouwen
Motto: het gaat er niet om dat je de beste bent, het gaat erom dat je beter bent dan gisteren

Lid Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial Teachers

Marjolein de Roon MSc. (Pedagogische Wetenschappen)

Wat ik het leukst vind aan het behandelen en begeleiden van leerlingen, is dat ze zichtbaar groeien in zelfvertrouwen. Door met de leerlingen een band van vertrouwen op te bouwen in een omgeving waar fouten zijn toegestaan, krijgen zij meer grip op eigen kunnen. Want pas dan kunnen zij zich verder ontwikkelen op zowel lees-, spelling- als rekengebied. Naast het werk met kinderen blijft het hele gezinssysteem mij interesseren. Dit is de reden dat ik na mijn studie een post-HBO opleiding tot Gezins- en Opvoedcoach heb gedaan. Door de combinatie van rust en betrokkenheid hoop ik voor zowel ouders als kinderen iets te kunnen betekenen. Momenteel verzorg ik, naast de individuele begeleiding bij ons op de praktijk, de remedial teaching op een school in Leiden en in Voorschoten en geef ik de erkende ONL-dyslexiebehandeling aan kinderen met Ernstige Enkelvoudige Dyslexie (EED) vanuit SchooldAviesDienst Wassenaar in samenwerking met het HCO.

marjolein@d-dact.nl

Belangrijk: vertrouwen, eerlijkheid en humor
Motto: hard werken wordt beloond

Lid Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial Teachers
Lid Algemene Beroepsvereniging voor Counselors

Ilse van Heur MSc. (Pedagogische Wetenschappen)

Het is een uitdaging om iedere leerling op de juiste manier te motiveren om steeds te blijven oefenen met stof die ze lastig vinden. Als dit lukt en leerlingen krijgen weer vertrouwen in eigen kunnen, dan is een groot doel al bereikt. Belangrijk hierbij is om een veilige omgeving te creëren. Fouten maken mag, als je maar je best doet. "Zeg nooit: Dat kan ik niet, maar wel: Ik zal het proberen." Dan sta je versteld van wat een mens kan leren. Ik heb gedurende vijf jaar de erkende ONL-dyslexiebehandeling aan kinderen met Ernstige Enkelvoudige Dyslexie (EED) gegeven na mijn studie Orthopedagogiek. Momenteel verzorg ik, naast de individuele begeleiding op de praktijk en bij leerlingen thuis, de remedial teaching op een basisschool in Leiden.

ilse@d-dact.nl

Werken bij D-dact?

Neem contact op via ons e-mailadres: contact@d-dact.nl