Over ons

D-dact

Wie wij zijn

Sinds 2015 heeft D-dact veel leerlingen geholpen uit Leiden en omstreken. In de afgelopen vijf jaar is ons team gegroeid en bleven wij ons ontwikkelen op het vlak van RT. Wij zijn een team van vijf Remedial Teachers die met een warme en positieve aanpak de leerlingen een extra steuntje in de rug geven. Positief, nuchter enmet humor willen wij kinderen verder brengen in hun ontwikkeling. En het belangrijkste is: wij willen dat ze weer ZIN en PLEZIER krijgen in leren!

Wat wij doen

D-dact biedt begeleiding aan leerlingen uit het basis- en voortgezet onderwijs in Leiden en omstreken. Voor basisschoolleerlingen bieden wij Remedial Teaching waarbij wij leer- en leesproblemen en/of leerachterstanden samen met ouders en kind aanpakken. Hierbij vinden wij het zelfvertrouwen van de leerling extra belangrijk. Voor de middelbare scholieren hebben wij Remedial Learning in het leven geroepen: individuele begeleiding waarbij wij, net als bij Remedial Teaching, samen met de scholier aan de slag gaan met het schoolwerk. Hierbij kun je denken aan ‘leren leren’, vakspecifieke bijles, plannen en het bijhouden van het huiswerk.

Ons Team

Isabel Kramp

MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)

Isabel is mede-eigenaar van D-dact en begeleidt leerlingen van diverse leeftijden en voor verschillende aandachtsgebieden. Naast de leerlingen die Isabel op de praktijk ziet, verzorgt zij onder andere de remedial teaching op een school in Oegstgeest. Isabel heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld door het volgen van diverse trainingen en cursussen. Zo heeft zij de Post Bachelor Remedial Teacher afgerond, waarin verschillende leerstoornissen en bijbehorende behandelingen aan bod zijn gekomen, en heeft zij diverse trainingen voor zwakke rekenaars gevolgd (Getalbegrip, Effectief Rekenonderwijs). Isabel begint aankomend schooljaar met de opleiding tot Specialist Lezen en Spellen. Ook is Isabel opgeleid trainer voor de cursus ‘Snel leren = Leuk leren’. Zo weet zij precies hoe middelbare scholieren hun leerwerk het beste kunnen aanpakken en weet zij de scholieren op de juiste manier te motiveren.

Isabel Kramp

MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)

Isabel is mede-eigenaar van D-dact en begeleidt leerlingen van diverse leeftijden en voor verschillende aandachtsgebieden. Naast de leerlingen die Isabel op de praktijk ziet, verzorgt zij onder andere de remedial teaching op een school in Oegstgeest. Isabel heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld door het volgen van diverse trainingen en cursussen. Zo heeft zij de Post Bachelor Remedial Teacher afgerond, waarin verschillende leerstoornissen en bijbehorende behandelingen aan bod zijn gekomen, en heeft zij diverse trainingen voor zwakke rekenaars gevolgd (Getalbegrip, Effectief Rekenonderwijs). Isabel begint aankomend schooljaar met de opleiding tot Specialist Lezen en Spellen. Ook is Isabel opgeleid trainer voor de cursus ‘Snel leren = Leuk leren’. Zo weet zij precies hoe middelbare scholieren hun leerwerk het beste kunnen aanpakken en weet zij de scholieren op de juiste manier te motiveren.

Marjolein is mede-eigenaar van D-dact en begeleidt leerlingen van diverse leeftijden en voor verschillende aandachtsgebieden. Naast de leerlingen die Marjolein op de praktijk ziet, verzorgt zij onder andere de remedial teaching op een school in Leiden. Marjolein heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld door het volgen van diverse trainingen en cursussen. Zo is zij getraind dyslexiebehandelaar voor het ONL-traject, heeft zij diverse trainingen voor zwakke rekenaars gevolgd (Zareki, Effectief Rekenonderwijs en Getalbegrip) en begint zij aankomend schooljaar met de opleiding tot Specialist Lezen en Spellen. Marjolein heeft bij verschillende onderwijsinstituten (OnderwijsAdvies, HCO, SchoolAdviesdienst) gewerkt als dyslexiebehandelaar en daarmee veel ervaring opgedaan. Zij weet dus als geen ander hoe vervelend dyslexie kan zijn, maar weet ook de positieve kanten te belichten en voldoende ezelsbruggetjes aan te bieden zodat de leerling er op de juiste manier mee kan leren omgaan.

Marjolein de Roon

MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)

Marjolein de Roon

MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)

Marjolein is mede-eigenaar van D-dact en begeleidt leerlingen van diverse leeftijden en voor verschillende aandachtsgebieden. Naast de leerlingen die Marjolein op de praktijk ziet, verzorgt zij onder andere de remedial teaching op een school in Leiden. Marjolein heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld door het volgen van diverse trainingen en cursussen. Zo is zij getraind dyslexiebehandelaar voor het ONL-traject, heeft zij diverse trainingen voor zwakke rekenaars gevolgd (Zareki, Effectief Rekenonderwijs en Getalbegrip) en begint zij aankomend schooljaar met de opleiding tot Specialist Lezen en Spellen. Marjolein heeft bij verschillende onderwijsinstituten (OnderwijsAdvies, HCO, SchoolAdviesdienst) gewerkt als dyslexiebehandelaar en daarmee veel ervaring opgedaan. Zij weet dus als geen ander hoe vervelend dyslexie kan zijn, maar weet ook de positieve kanten te belichten en voldoende ezelsbruggetjes aan te bieden zodat de leerling er op de juiste manier mee kan leren omgaan.

Ilse van Heur

MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)

Ilse is Orthopedagoog en sinds twee jaar werkzaam voor D-dact. Ilse is verantwoordelijk voor de remedial teaching op een school in Leiden en daarnaast begeleidt zij leerlingen op de praktijk voor onder andere lezen, rekenen en spelling. Ilse heeft na haar master vijf jaar lang gewerkt als dyslexiebehandelaar bij OnderwijsAdvies, waarbij zij de ONL-behandeling gaf aan leerlingen met ernstige, enkelvoudige dyslexie. Zij heeft veel ervaring opgedaan en heeft daarmee een goede kijk op wat een leerling met lees- en spellingproblemen nodig heeft.

Ilse van Heur

MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)

Ilse is Orthopedagoog en sinds twee jaar werkzaam voor D-dact. Ilse is verantwoordelijk voor de remedial teaching op een school in Leiden en daarnaast begeleidt zij leerlingen op de praktijk voor onder andere lezen, rekenen en spelling. Ilse heeft na haar master vijf jaar lang gewerkt als dyslexiebehandelaar bij OnderwijsAdvies, waarbij zij de ONL-behandeling gaf aan leerlingen met ernstige, enkelvoudige dyslexie. Zij heeft veel ervaring opgedaan en heeft daarmee een goede kijk op wat een leerling met lees- en spellingproblemen nodig heeft.

Sabine heeft na de PABO een Master of Education afgerond op de Haagse Hogeschool en heeft hiermee haar eerstegraads onderwijsbevoegdheid behaald. Sabine heeft bij diverse praktijken gewerkt als studie- en huiswerkbegeleider en als Remedial Teacher. Sabine verzorgt voor D-dact de remedial teaching op een school in Voorschoten, waar zij met veel plezier groepjes leerlingen begeleidt. Daarnaast is Sabine ons wiskunde-wonder: zij heeft als docent wiskunde voldoende ervaring opgedaan en geeft daarom de wiskunde bijlessen bij ons op de praktijk.

Sabine Thunnissen

MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)

Sabine Thunnissen

MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)

Sabine heeft na de PABO een Master of Education afgerond op de Haagse Hogeschool en heeft hiermee haar eerstegraads onderwijsbevoegdheid behaald. Sabine heeft bij diverse praktijken gewerkt als studie- en huiswerkbegeleider en als Remedial Teacher. Sabine verzorgt voor D-dact de remedial teaching op een school in Voorschoten, waar zij met veel plezier groepjes leerlingen begeleidt. Daarnaast is Sabine ons wiskunde-wonder: zij heeft als docent wiskunde voldoende ervaring opgedaan en geeft daarom de wiskunde bijlessen bij ons op de praktijk.