Over ons
D-dact
Wie wij zijn
Wat wij doen
Suze (11)
Moeder van Jelte (12)
Jitte (14)
Winston (12)
Ouders van Rosan (12)
Ouders van Femke (11)
Ons Team
Isabel Kramp
MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)Isabel heeft samen met Marjolein 9 jaar geleden D-dact opgezet. Zij begeleidt leerlingen van diverse leeftijden en voor verschillende aandachtsgebieden. Naast de leerlingen die Isabel op de praktijk ziet, verzorgt zij onder andere individuele remedial teaching op twee scholen in Oegstgeest en de remedial teaching voor groepjes leerlingen in Voorschoten. Isabel heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld door het volgen van diverse trainingen en cursussen. Zo heeft zij na haar studie Pedagogische Wetenschappen aan Universiteit Leiden, de Post Bachelor Remedial Teacher afgerond, waarin verschillende leerstoornissen en bijbehorende behandelingen aan bod zijn gekomen. Isabel heeft daarmee, samen met haar PABO achtergrond, een uitgebreide ervaring met diverse leerlingen en hun leerbehoeften. Zij heeft bovendien diverse trainingen voor zwakke rekenaars gevolgd (Getalbegrip, Effectief Rekenonderwijs). Isabel heeft het afgelopen jaar de opleiding tot Specialist Lezen en Spellen voltooid. Ook is Isabel opgeleid trainer voor de cursus ‘Snel leren = Leuk leren’. Zo weet zij precies hoe middelbare scholieren hun leerwerk het beste kunnen aanpakken en weet zij de scholieren op de juiste manier te motiveren. Isabel heeft twee dochters, Bobbie van 7 jaar en Doris van 3 jaar.
Marjolein heeft samen met Isabel 9 jaar geleden D-dact opgezet. Zij begeleidt leerlingen van diverse leeftijden en voor verschillende aandachtsgebieden. Naast de leerlingen die Marjolein op de praktijk ziet, verzorgt zij onder andere de remedial teaching op een school in Leiden, in Oegstgeest en in Leiderdorp. Marjolein heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld door diverse trainingen en cursussen te volgen na haar studie Pedagogische Wetenschappen aan Universiteit Leiden. Zo is zij getraind dyslexiebehandelaar voor het ONL-traject, heeft zij diverse trainingen voor zwakke rekenaars gevolgd (Zareki, Effectief Rekenonderwijs en Getalbegrip) en heeft zij afgelopen jaar de opleiding tot Specialist Lezen en Spellen voltooid. Marjolein heeft bij verschillende onderwijsinstituten (OnderwijsAdvies, HCO, SchoolAdviesdienst) gewerkt als dyslexiebehandelaar en daarmee veel ervaring opgedaan. Zij weet dus als geen ander hoe vervelend dyslexie kan zijn, maar weet ook de positieve kanten te belichten en voldoende ezelsbruggetjes aan te bieden zodat de leerling er op de juiste manier mee kan leren omgaan. Marjolein heeft twee dochters, Mia van 6 jaar en June van 3 jaar.
Marjolein de Roon
MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)Ilse van Heur
MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)Ilse is Orthopedagoog en nu zes jaar werkzaam voor D-dact. Ilse is verantwoordelijk voor de remedial teaching op een school in Leiden en daarnaast begeleidt zij leerlingen op de praktijk voor onder andere lezen, rekenen en spelling. Ilse heeft na haar master vijf jaar lang gewerkt als dyslexiebehandelaar bij OnderwijsAdvies, waarbij zij de ONL-behandeling gaf aan leerlingen met ernstige, enkelvoudige dyslexie. Zij heeft veel ervaring opgedaan en heeft daarmee een goede kijk op wat een leerling met lees- en spellingproblemen nodig heeft. Ilse woont in Oegstgeest samen met haar man en drie kinderen.
Manouk is afgestudeerd als orthopedagoog, onderwijskundige en Neerlandica. Zij heeft tijdens haar studies een aantal jaar als NT2 docent voor expats en als remedial teacher gewerkt in Amsterdam. Momenteel werkt zij als ZZP-er bij D-dact als remedial teacher en daarnaast is zij dyslexiebehandelaar bij 1801. Manouk begeleidt voor D-dact op een school groepjes leerlingen voor rekenen en begrijpend lezen en daarnaast individuele leerlingen bij ons op de praktijk.
Manouk Béatse
MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies, Neerlandistiek)Sarah van Oijen
MHSc. (Master of Healths, Post Bachelor Remedial Teacher)Sarah is afgestudeerd aan de Erasmusuniversiteit in de master Health Economics, Policy and Law. Drie jaar geleden heeft Sarah zich omgeschoold tot Remedial Teacher en is zich in de tussentijd blijven ontwikkelen door middel van het volgen van verschillende trainingen en cursussen. Sarah heeft de afgelopen drie jaar ervaring opgedaan met het geven van remedial teaching, zowel in groepjes als individueel. Zo heeft zij ervaring met het geven van extra begeleiding op het gebied van begrijpend lezen, woordenschat, rekenen en spelling. Ook heeft zij kleuters begeleid bij beginnende geletterdheid en is zij ervaren in het geven van faalangsttrainingen. Sarah woont samen met haar man en twee dochters in Zoetermeer.
Fae heeft de Academische Pabo gedaan, een onderzoeksmaster Onderwijskunde afgerond en gewerkt als orthopedagoog op een middelbare school in Den Haag. Fae heeft net haar promotieonderzoek over de preventie van leesproblemen op de basisschool afgerond en heeft daarna les gegeven aan bachelorstudenten Pedagogische wetenschappen. Als vrijwilliger begeleidt zij met plezier NT2 kinderen met de woordenschatontwikkeling. Voor D-dact geeft Fae onder schooltijd de remedial teaching op twee basisscholen in Leiden. Na schooltijd is zij bij ons op de praktijk om leerlingen van diverse leeftijden individueel te begeleiden voor verschillende aandachtsgebieden. Fae woont in Leiden en heeft een zoontje van 1 jaar.