Over ons

Over ons

D-dact

Wie wij zijn

Sinds 2015 heeft D-dact veel leerlingen geholpen uit Leiden en omstreken. In de afgelopen acht jaar is ons team gegroeid en bleven wij ons ontwikkelen op het vlak van remedial teaching. Wij zijn een team van zes Remedial Teachers die met een warme en positieve aanpak de leerlingen een extra steuntje in de rug geven. Positief, nuchter en met humor willen wij leerlingen verder brengen in hun ontwikkeling. En het belangrijkste is: wij willen dat ze weer ZIN en PLEZIER krijgen in leren!

Wat wij doen

Voor basisschoolleerlingen biedt D-dact Remedial Teaching waarbij wij leer- en leesproblemen en/of leerachterstanden samen met ouders en kind aanpakken. Hierbij is het verhogen van het zelfvertrouwen van de leerling extra belangrijk. Voor de middelbare scholieren hebben wij Remedial Learning in het leven geroepen: individuele begeleiding waarbij wij, net als bij Remedial Teaching, samen met de scholier aan de slag gaan met het schoolwerk. Hierbij kun je denken aan ‘leren leren’, vakspecifieke bijles, plannen en het bijhouden van het huiswerk.
Over ons

Ons Team

Isabel

Isabel Kramp

MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)

Isabel heeft samen met Marjolein 9 jaar geleden D-dact opgezet. Zij begeleidt leerlingen van diverse leeftijden en voor verschillende aandachtsgebieden. Naast de leerlingen die Isabel op de praktijk ziet, verzorgt zij onder andere individuele remedial teaching op twee scholen in Oegstgeest en de remedial teaching voor groepjes leerlingen in Voorschoten. Isabel heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld door het volgen van diverse trainingen en cursussen. Zo heeft zij na haar studie Pedagogische Wetenschappen aan Universiteit Leiden, de Post Bachelor Remedial Teacher afgerond, waarin verschillende leerstoornissen en bijbehorende behandelingen aan bod zijn gekomen. Isabel heeft daarmee, samen met haar PABO achtergrond, een uitgebreide ervaring met diverse leerlingen en hun leerbehoeften. Zij heeft bovendien diverse trainingen voor zwakke rekenaars gevolgd (Getalbegrip, Effectief Rekenonderwijs). Isabel heeft het afgelopen jaar de opleiding tot Specialist Lezen en Spellen voltooid. Ook is Isabel opgeleid trainer voor de cursus ‘Snel leren = Leuk leren’. Zo weet zij precies hoe middelbare scholieren hun leerwerk het beste kunnen aanpakken en weet zij de scholieren op de juiste manier te motiveren. Isabel heeft twee dochters, Bobbie van 6 jaar en Doris van 2 jaar.

Marjolein heeft samen met Isabel 9 jaar geleden D-dact opgezet. Zij begeleidt leerlingen van diverse leeftijden en voor verschillende aandachtsgebieden. Naast de leerlingen die Marjolein op de praktijk ziet, verzorgt zij onder andere de remedial teaching op een school in Leiden, in Oegstgeest en in Leiderdorp. Marjolein heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld door diverse trainingen en cursussen te volgen na haar studie Pedagogische Wetenschappen aan Universiteit Leiden. Zo is zij getraind dyslexiebehandelaar voor het ONL-traject, heeft zij diverse trainingen voor zwakke rekenaars gevolgd (Zareki, Effectief Rekenonderwijs en Getalbegrip) en heeft zij afgelopen jaar de opleiding tot Specialist Lezen en Spellen voltooid. Marjolein heeft bij verschillende onderwijsinstituten (OnderwijsAdvies, HCO, SchoolAdviesdienst) gewerkt als dyslexiebehandelaar en daarmee veel ervaring opgedaan. Zij weet dus als geen ander hoe vervelend dyslexie kan zijn, maar weet ook de positieve kanten te belichten en voldoende ezelsbruggetjes aan te bieden zodat de leerling er op de juiste manier mee kan leren omgaan. Marjolein heeft twee dochters, Mia van 5 jaar en June van 2 jaar.

Marjolein

Marjolein de Roon

MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)
Ilse

Ilse van Heur

MSc. (Pedagogische Wetenschappen, Education and Child Studies)

Ilse is Orthopedagoog en nu zes jaar werkzaam voor D-dact. Ilse is verantwoordelijk voor de remedial teaching op een school in Leiden en daarnaast begeleidt zij leerlingen op de praktijk voor onder andere lezen, rekenen en spelling. Ilse heeft na haar master vijf jaar lang gewerkt als dyslexiebehandelaar bij OnderwijsAdvies, waarbij zij de ONL-behandeling gaf aan leerlingen met ernstige, enkelvoudige dyslexie. Zij heeft veel ervaring opgedaan en heeft daarmee een goede kijk op wat een leerling met lees- en spellingproblemen nodig heeft. Ilse woont in Oegstgeest samen met haar man en drie kinderen.

Sophie is afgestudeerd aan de Universiteit Leiden. Zij heeft de bachelor Psychologie gevolgd en daarna de master School Psychology gedaan. Tijdens haar studie heeft zij al ervaring in het werkveld opgedaan. Zo is zij drie jaar lang begeleider bij Inzowijs geweest en heeft zij daar met kinderen van verschillende leeftijden en met verschillende leer- en/of gedragsproblemen gewerkt. Sophie werkt sinds een jaar als remedial teacher bij D-Dact. Zij werkt vier dagen en is verantwoordelijk voor de remedial teaching in groepjes op een school in Leiden en in Voorschoten. Sophie woont in Leiden en in haar vrije tijd speelt zij toneel bij toneelvereniging Cuculum. Sophie houdt ervan om creatief bezig te zijn en zet haar creativiteit graag in om leuke en leerzame begeleidingen te geven.

Sophie

Sophie ten Hoorn

MSc. (Psychologie, School Psychology)
Annelot

Annelot Koeleman

B Ed. (PABO, Bachelor of Education)

Annelot heeft 7 jaar geleden de PABO (Leraar basisonderwijs) aan Hogeschool Leiden afgerond en woont in Leiderdorp. Zij heeft een aantal jaren gewerkt in verschillende groepen op een Jenaplanschool in Oegstgeest. Hier heeft zij dan ook leren werken met leerlingen van alle leeftijden, niveaus en vakken door elkaar en weet zij precies wat er ieder leerjaar aangeboden wordt in de klassen. Naast haar werk als juf heeft zij ook bijles gegeven aan kinderen van verschillende leeftijden. Annelot werkt sinds dit schooljaar bij D-dact. Zij is verantwoordelijk voor de remedial teaching in groepjes leerlingen op een school in Leiderdorp en geeft na schooltijd individuele remedial teaching op de praktijk. In haar vrije tijd houdt Annelot van lekker eten en organiseert ze kinderkampen via de LCKV Jeugdvakanties.

Jelsy werkt sinds vorige schooljaar bij D-dact. Zij is afgestudeerd als pedagoog aan de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens haar studie is zij begonnen met het begeleiden van kinderen met sociaal-emotionele problemen en leeruitdagingen. Zo is zij werkzaam geweest op advies- en begeleidingspraktijken en het basisonderwijs. Hier heeft zij ervaring opgedaan in het verlenen van faalangst- en weerbaarheid(groeps)trainingen, werkhoudingstrajecten, remedial teaching en huiswerkbegeleiding. Ook heeft Jelsy een minor gevolgd aan de PABO en zodoende ervaring opgedaan als leerkracht. Onder schooltijd verzorgt zij de groepstraining ‘Je bibbers de baas’ op een basisschool in Voorschoten en geeft zij de remedial teaching op basisscholen in Leiden en Voorschoten. Na schooltijd is zij bij ons op de praktijk om leerlingen van diverse leeftijden individueel te begeleiden voor verschillende aandachtsgebieden. Met een positieve benadering weet Jelsy leerlingen in hun kracht te zetten. Hierbij zet zij graag haar creativiteit in om leuke en leerzame begeleidingen te geven.

 

Jelsy

Jelsy van der Valk

BA. (Pedagogiek, Bachelor of Arts)